Regionaal, nationaal, internationaal

Vereinigte Hagel is een onderlinge verzekeringsmaatschappij en een professionele partner voor het managen van weerrisico´s in de landbouw in Europa. Alleen de Vereinigte Hagel combineert innovatieve producten met bijna 200 jaar ervaring. Daar profiteren nu meer dan 110.000 akkerbouwers, druiven-, sier-, fruit-, bloembollen-, boom- en vollegrondsgroentetelers van.

Onafhankelijk

Gewasschades zijn zo divers als de landbouwbedrijven, waarop ze plaatsvinden. Voor het vaststellen van het schadepercentage zijn deskundigheid en ervaring noodzakelijk. De experts van de Vereinigte Hagel zijn zelf telers. Ze worden vakkundig opgeleid, zodat ze een schade nauwkeurig kunnen taxeren.

Betrouwbaar

De experts taxeren correct en onafhankelijk, zodat bij elk lid van de vereniging het juiste schadepercentage wordt getaxeerd. In geval van schade stelt de taxateur in uw aanwezigheid het schadepercentage ter berekening van uw schadeuitkering vast. De taxatie wordt snel, correct en onbureaucratisch gedaan.

Snel

Doordat de Vereinigte beschikt over voldoende experts beschikt is het mogelijk om snel ter plaatse te zijn en een taxatie uit te voeren. Na een taxatie keren wij de schade snel uit!

Wij zijn er voor u in Europa

Met vestigingen en medewerkers in verschillende landen bieden wij weersverzekeringen voor aan door Europa. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Gießen (Duitsland) en daarnaast hebben wij vestigingen in Nederland, Italië, Luxemburg, Litouwen, Polen en Kroatië. Wilt u in het buitenland uw gewassen ook verzekeren? Neem dan gerust met ons contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Leden hebben zeggenschap

Bij de VEREINIGTE HAGEL zijn verzekerden gelijktijdig lid en eigenaar van de verzekeringsmaatschappij. Alle premies worden ten behoeve van de leden aangewend en zorgvuldig naar risicoprofiel gecalculeerd.

Eerlijke premies

Het grootste voordeel met betrekking tot de premie is het onderlinge principe. De premies worden op maat naar de vereiste dekking en het risico berekend:
Nederland is verdeeld in verschillende tariefgebieden, op basis van de weerrisico´s en de teelten worden de premies naar kostprijs berekend, zonder winstoogmerk. Winst wordt na afstemming met de raad van commissarissen terugbetaald aan de leden of aan de reserves toegevoegd.

Kenmerkend voor een onderlinge is het “Eén voor allen – allen voor één” principe zoals het bij een onderlinge vereniging bedoeld is. Dat de onderlinge in jaren met veel en hoge schades een naheffing moet vragen is solidariteit. Zo biedt alleen de Vereinigte Hagel een optimale verdeling van het risico over meerdere landen in Europa en de schades kunnen op deze manier worden verdeeld over vele leden.

Onze Bedrijfsfilm

Door de video te laden accepteert u het privacybeleid van YouTube.

Video laden

Een voor allen, allen voor een

Deze kreet komt vaker voor bij de Vereinigte Hagel en wordt al decennialang toegepast. Het leidende principe “Eén voor allen, allen voor één” geldt in gelijke mate voor alle lagen in het bedrijf.

Onze leden zijn niet zomaar “klanten”

Bij de Vereinigte Hagel staat het leveren van een goede service bijzonder hoog in het vaandel. Dit geldt zowel voor het geven van advies door onze medewerkers en dat van onze tussenpersonen als voor de schaderegeling. We behandelen onze verzekerde bedrijven als gelijken en doen er alles aan om onze leden betrouwbaar en duurzaam te beschermen tegen weersgerelateerde inkomstenverliezen!

Verzekering voor generaties

De Vereinigte Hagel is al bijna 200 jaar een betrouwbare en sterke partner voor duurzame bescherming van landbouwactiviteiten tegen verwoestende weersrisico’s. Onze verzekeringsoplossingen vormen een integraal onderdeel van het risicobeheer van onze leden – al generaties lang.

Bij schade staan ​​wij voor u klaar

Met circa 1.000 professionele schade-experts zijn wij ook bij omvangrijke schades snel ter plaatse. Onze experts komen uit onze leden.

Brede weersverzekering Nederland (Secufarm 7)

Brede weersverzekering Vlaanderen (Secufarm 6)

Vacatures